Tuesday, February 14, 2006

Cakap belakang, tapi kat depan

Balik dari kerja penat suatu petang, wife aku kelihatan upset. Aku yang penuh dengan masalah kerja sendiri ni... cuba mengelak dari bertanya ehe... namun tidak berjaya.

So wife aku ceritalah jugak pasal isu kat tempat kerja dia kat aku... sambil aku dok unwind depan tv, cari tenaga nak mandi dan sembahyang maghrib. Cerita wife aku adalah pasal salah seorang staff dia yang suka berleter dan mengutuk outloud sampai banyak staff agak tension dengan kewujudan staff itu kat situ.

Masalah utama dengan leteran staff itu adalah bila dia mengutuk, dia tidak address kepada sapa-sapa. Jadi sepatutnya yang dia kata tu ditujukan kepada sorang, sampai 5 - 10 orang terasa.

Satu senario contoh adalah apabila sorang tu baru keluar dari surau terus dia cakap dari meja dia tapi pandang kat lain, "ambik air sembahyang lembab, sembahyang lembab, buat kerja lagilah lembab!" so yang terasa adalah orang yang baru keluar tadi, dan beberapa yang baru lepas sembahyang tadi. Yang jadi mangsa "terasa" ni biasanya staff-staff baru yang usually berhenti lepas seminggu tanpa khabar berita.

Ada banyaklah lagi contoh yang wife aku bagitahu, tapi aku tengah tengok "cara-cara ular bersenyawa" kat discovery hehe... so ada yang terlepas la dari cpu aku. Sepanjang masa wife aku bercakap aku jawab "iye?", "aha" dan "hmm". ikut giliran la.

Sampailah wife aku terperasan aku on "automatic discussion mode" dia pun marah aku, "Abang ni nak dengar ke tak?!! orang dahla tensyen ni!", kata dia.

"lepas sembahyang abang jawab", seraya bangun untuk pergi mandi dulu.

So lepas sembahyang aku pun menunaikan janji aku untuk menjawab permasalahan yang sangat complex terjadi kat ofis wife aku.

"Camni, awak kena pergi tegur dia mcm ni... "JANGAN CAKAP BELAKANG KAT DEPAN ORANG!! CAKAP BELAKANG BIAR REMAIN KAT BELAKANG, KALAU NAK TEGUR, ADDRESS SPECIFICALLY!"

"Ooo yeh? betullah", terfikir bini aku.

3 Comments:

At 11:50 PM , Anonymous Anonymous said...

ida rasa mana2 opis pun ada manusia jenis macam tu...memang geram tui arrr...paling aman dunia kalau dia cuti...cuti selama-lamanya pun takpe..ahaksss

 
At 1:31 AM , Blogger spyz said...

yo ma pren..
tak tau plak blog ko idup lagi
ahakss..

ni apa ada depan, ada belakang ni.. hehehe..

p/s tensen kan bila dgr org pempuan mengadu nih.. hahaha..

 
At 8:02 AM , Blogger jiGOMorrison said...

Aku pun tak tau apa yang menukar aku.

Anyway, good to read your stories bro. Keep them coming.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home